R-Kioski

Aamut vaikeita

Nostimme Ärrän aamupalan varteenotettavaksi vaihtoehdoksi aamupalan harkinnassa.
Taklasimme Top-of-mind -haasteen ja nostimme Ärrän aamupalan varteenotettavaksi vaihtoehdoksi aamupalan harkinnassa.

Insight

R-Kioski ei noussut mieleen aamupalan tarjoojana

Aamupala hoidetaan arjessa usein autopilotilla.

Kun ihmiset miettivät aamupalan nauttimista muualla kuin kotona, mietitään lähinnä viikonlopun herkkuaamupalaa, johon panostetaan aikaa ja rahaa. Vaikka R-Kioski toimii usein aamuisin paikkana, josta napataan kahvi mukaan, ei se noussut mieleen aamupalan tarjoojana.

Top-of-mind -haaste piti siis taklata ja Ärrän aamupala nostaa varteenotettavaksi vaihtoehdoksi aamupalan harkinnassa. Ärrältä kuitenkin saa aamupalan mukaan edullisesti ja ennen kaikkea helposti.

Insight

R-kioski tarjoaa aamupalaa niille, jotka eivät ole aamuihmisiä

On aamuihmisiä, ja sitten on niitä, joille 15 minuuttia lisäunta ajaa mennen tullen rauhassa päivään valmistumisen ohi. Sängystä ylös pääseminen, puhumattakaan kiireessä ja aamupöhnässä itsensä valmiiksi saamisesta on näille ihmisille todella haastavaa. Heidän aamupalansa jääkin kaiken säädön takia usein väliin, tai vähintään puutteelliseksi, joka puolestaan tekee aamuista entistäkin hankalampia.

Toteutus

Suomen tavoittavimpia mainospintoja

Kampanja valjasti yhden Suomen tavoittavimmista mainospinnoista – R-kioskin take-away -kahvikupit käyttöönsä ja tarjoili niiden kylkeen kirjoitettuna hymyt huulille nostavia viestejä. Samaistuttavuutensa vuoksi kuvia kupeista oli myös helppo jakaa somessa.